Historia jeansów
Czy to kurtki, czy spodnie, jeans to bardzo popularny materiał, który co roku pojawia się w modowych trendach. Obecnie królują dzwony, ale jeszcze nie tak dawno modne były zwężane nogawki, co pewnie dobrze pamiętasz. Pochylmy się jednak nieco nad historią jeansów. Czy zawsze były tak popularne? Skąd właściwie wzięły się jeansy? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
2021-08-24, 11:37

Historia jeansów

Jeansy kojarzone są przede wszystkim z Ameryką i rzeczywiście to tam zostały rozpowszechnione. Jednak historia jeansów rozpoczyna się w Europie, gdzie około XII wieku powstał prototyp tych spodni. Były to ubrania dla robotników i marynarzy. Do Ameryki trafiły one dopiero pod koniec XVII wieku.

Historia jeansów – branża odzieżowa

Historia jeansów w branży odzieżowej rozpoczyna się już w Ameryce właśnie. Rozprzestrzenił je Levi Strauss – niemiecki emigrant o żydowskim pochodzeniu. Początkowo prowadził on pasmanterię, w której sprzedawał denim sprowadzany z Niemiec. Razem ze swoim współpracownikiem wymyślił on żeby umacniać kieszenie miedzianymi nitami, co opatentowali i pod koniec XIX wieku rozpoczęli masową produkcję. Jeansy spopularyzowały Amerykańskie gwiazdy w kampaniach reklamowych w latach 50.

Historia jeansów sięga już XII wieku.

Kiedy Polki zaczęły nosić jeansy?

Historia jeansów w Polsce zaczyna się w okresie PRL. Polskie zakłady zaczęły je produkować w latach 50., a później doszło więcej zakładów w latach 60. Najsłynniejsze były te produkowane w Koszalinie i Szczecinie. Jeansy światowych marek, takich jak Levis, w czasach PRL były oczywiście dostępne, jednak jedynie dla wybranych. Na takie spodnie pozwolić sobie mogli jedynie Ci bogaci. Obecnie jednak są to najpopularniejsze, ogólnodostępne spodnie, które prawdopodobnie zostaną z nami jeszcze długo.

KONTAKT / AUTOR
Julia Ostrowska
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.